CALL FOR PARTS
APLIKACJA
Głównym założeniem prezentowanej aplikacji jest optymalizacja pracy magazynu oraz usprawnienie współpracy między sekcjami firmy/stanowiskami/pracownikami,
a magazynem.
W celu lepszej prezentacji, widoki z panelu osoby nadającej oraz osoby realizującej zamówienie, zostały przedstawione na jednym ekranie.
EKRAN POCZĄTKOWY
Logowanie oraz wybór języka jest realizowane po uruchomieniu panelu (Ekran początkowy), z możliwością późniejszego wylogowania lub też zmiany języka. Na tę chwilę przewidziano obsługę aplikacji w dwóch językach: polskim i angielskim.
logowanie
widok główny
Zamówienia dodajemy przy pomocy przycisku „Dodaj zamówienie”. Osoba nadająca zamówienie wpisuje nazwę produktu, który chce otrzymać oraz jego ilość. Po dodaniu zamówienia widoczne są również informacje o numerze identyfikacyjnym produktu, lokalizacji oraz status obecnego zamówienia. Wprowadzona ilość w zamówieniu jest ograniczona do aktualnych stanów magazynowych. W przypadku wprowadzenia błędnej nazwy produktu, użytkownik zostanie o tym poinformowany.
Po złożeniu zamówienia pracownik magazynu zostanie o tym poinformowany poprzez wyświetlenie nowego wiersza w tabeli głównej ze statusem ”Oczekuje” i zapalenie się kontrolki odnoszącej się do lokalizacji, w której znajduje się zamówiony produkt. Następnie osoba realizująca zamówienie może je przyjąć do realizacji, co będzie skutkowało zmianą statusu zamówienia na ”Przyjęte” u nadawcy oraz magazyniera.
Po skompletowaniu elementów oraz nadaniu można zmienić status zamówienia na ”Wysłane”. Później po stronie nadawcy zostaje potwierdzenie odbioru zamówienia, co prezentuje status ”Odebrane”. Potem zamówienie może zostać usunięte przez nadawcę.
Wszystkie opisane wyżej funkcjonalności są ukazane w Widoku głównym poniżej:
dodaj produkt
Aplikacja pozwala na składanie zamówień na dany produktu z magazynu, bądź innego miejsca składowania. Jeśli pojawił się nowy produkt, którego nie ma w bazie należy go dodać przy pomocy przycisku „Dodaj Produkt”, będzie to wymagało wpisania informacji szczegółowych (Dodaj produkt).
widok zasobów
Możliwy jest podgląd zasobów magazynowych (Widok zasobów) przez pracownika magazynu oraz podgląd otrzymanych produktów przez nadawcę.
archiwizacja operacji
Wszystkie czynności wykonywane przez poszczególne strony są archiwizowane wraz z datą, godzina, użytkownikiem wykonującym operacje oraz pozostałymi szczegółami zamówienia (Archiwizacja operacji).
raport graficzny
W celu przechowywania większej ilości danych wprowadzono funkcjonalność generowania raportów w postaci graficznej(pdf – Raport graficzny) lub tekstowej(doc, txt). Aby raporty dostarczały odpowiednich informacji uwzględniono podział na użytkowników.